For English, please use Google Translate (in the right corner of this page).


NPA (Accreditering van het Nederlandse Huisartsen Genootschap) is hét kwaliteitskeurmerk in de huisartsenpraktijk. Eind 2020 zijn alle SGE centra ge-audit door de NPA.  Een kritische auditor onderzoekt op basis van gesprekken met medewerkers, vragenlijsten en checklists of de kwaliteit van de huisartsenzorg voldoet aan de richtlijnen van de NPA. Alle belangrijke zaken in de huisartsenzorg komen aan de orde: de patiëntenzorg, de patiënttevredenheid, de organisatie van de zorg, het team, de privacy van patiëntgegevens, enz.  Via een rapportage wordt teruggekoppeld welke zaken goed gaan en welke zaken beter kunnen.

Goed nieuws! Want op vrijwel alle onderdelen voldoen alle SGE-centra aan de richtlijnen van de NPA. In het algemeen heeft SGE een voorsprong in de ontwikkeling van ketenzorg, onder andere de zorg voor mensen met diabetes, longaandoeningen, hart- en vaatziekten, voor ouderen en voor mensen met psychische klachten. Een ander sterk punt dat de auditor constateerde is de samenwerking tussen verschillende disciplines. De SGE centra kunnen meer winst halen uit continue verbeteren naar aanleiding van klachten of zaken die anders lopen dan bedoeld.

Er waren ook verbeterpunten. In de meting naar de patiënttevredenheid kwam de telefonische bereikbaarheid en de toegankelijkheid van zorg als belangrijkste verbeterpunten naar voren. Een deel van u vindt het bandje met een terugbelsysteem aan de telefoon niet prettig. Bij de toegankelijkheid van zorg gaat het over een afspraak kunnen maken bij de eigen of een vaste huisarts.

Iedereen, die de vragenlijst digitaal heeft ingevuld danken we voor de tijd en moeite, want dit levert ons waardevolle informatie op.
Het bezoek van de NPA en de input die u daarvoor heeft gegeven helpen ons om te kijken wat er beter kan. De rapportage is in alle centra besproken en er is een actielijst opgesteld, waarmee we aan de slag gaan.

Op een volgende moment berichten we u graag over het vervolg.





Delen

Informatie

Geplaatst
1 maart 2021

Onderwerp(en)
Algemeen, In uw wijk
Uitgelicht
Rode Kruis vervoer naar coronavaccinatie
Rode Kruis vervoer naar coronavaccinatie
Geplaatst: 19 april 2021

Voor sommige mensen is het lastig om een coronavaccinatie locatie te bereiken. Bijvoorbeeld omdat ze een lichamelijke of geestelijke beperking hebben. In sommige gevallen kan het Rode Kruis u naar de vaccinatiestraat brengen.

Vragen over coronavaccinatie
Vragen over coronavaccinatie
Geplaatst: 15 april 2021

Op dit moment krijgen de assistentes veel vragen met betrekking tot het corona-vaccin (COVID-19). Op het nieuws gaat het bericht dat de huisartsenpraktijken veel vaccinaties over hebben en mensen op een wachtlijst kunnen. Dit is niet het geval in onze praktijk.

Informatie voor gebruikers van corona zelftesten
Informatie voor gebruikers van corona zelftesten
Geplaatst: 13 april 2021

De zelftest is alleen bedoeld voor mensen die geen klachten hebben en die extra zekerheid zoeken omdat zij zich in gezelschap gaan begeven (bijvoorbeeld school, werk, bezoek familielid).

Cliëntenraad SGE
Cliëntenraad SGE
Geplaatst: 6 april 2021

SGE beschikt over een cliëntenraad. Maar waar houdt de cliëntenraad zich mee bezig? Lees het interview met Cees Kok, interim-voorzitter en Shanti Mohamed Jousuf, lid van de cliëntenraad en het jaarverslag 2020 van de cliëntenraad.

SGE stopt met het digitale formulier voor herhaalrecepten
SGE stopt met het digitale formulier voor herhaalrecepten
Geplaatst: 30 maart 2021

SGE gaat stoppen met het aanbieden van de mogelijkheid een herhaalrecept aan te vragen met het voor u bekende digitale formulier voor iedereen ouder dan 16 jaar. SGE will stop offering the option for persons older than 16 to request a repeat prescription with the digital form known to you.

Informatie over het coronavaccin in beeld
Informatie over het coronavaccin in beeld
Geplaatst: 29 maart 2021

Onder meer over de uitnodiging voor de prik en wie de prik geeft.